Budowa nowego mostu łukowego w Wolinie: Postępy w konstrukcji drogi ekspresowej S3

W minioną sobotę, 18 maja, doszło do znaczącego wydarzenia w trakcie budowy nowego mostu łukowego o długości 1100 metrów w Wolinie. Ten imponujący obiekt jest elementem realizacji projektu drogi ekspresowej S3 na odcinku Dargobądz – Troszyn. Konstrukcja mostu została nasunięta i teraz dominuje nad krajobrazem cieśniny Dziwna.

Planowana droga ekspresowa będzie posiadać nawierzchnię bitumiczną i będzie składać się z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, zapewniając nośność dostosowaną do przemieszczania się najcięższych pojazdów. Na całkowitej długości 16 kilometrów tej trasy powstanie trio węzłów komunikacyjnych: Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Ponadto, projekt przewiduje budowę wiaduktów, mostów oraz przejść dla zwierząt.

Na co dzień ruch lokalny na tej trasie będzie regulowany za pomocą dróg zbiorczych i bezkolizyjnych przejazdów drogowych, umożliwiających bezproblemowe przemieszczanie się między obiema stronami drogi. Elementem infrastruktury drogi S3 będzie również Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz.

Przy budowie mostu nad Dziwną pracuje kilka firm, w tym Mosty Rzeszów (odpowiedzialne za roboty żelbetowe), spółki Intop Warszawa i INTOP Skarbimierzyce. Metalowe elementy przęsła mostowego wykonała firma Mostostal. Za inwestycję odpowiedzialny jest szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.